Головна  →  Адміністрація  →  Структура  →  Департаменти  →  Департамент житлово-комунальної інфраструктури  →  Відповіді на запитання, зауваження, ініціативи (ДЖКІ КМДА)

Відповіді на запитання, зауваження, ініціативи


Типові питання-відповіді


Загальні питання щодо ЖКГ

Питання: З липня 2014 року піднімаються тарифи на опалення та гарячу воду більш ніж на 70%. Хотілося б дізнатися їх складову для ПАТ «КИІВЕНЕРГО»

Відповідь: Тарифи на послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання для ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» затверджені Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері комунальних послуг від 18.06.2014 № 757.

*****

Питання: Між нашим ОСББ та ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» існує договір на постачання теплової енергії чи потрібно його переукладати в зв'язку із змінами у законодавстві про виконавця послуг?

Відповідь: Якщо ОСББ прийняло рішення самостійно надавати послуги з централізованого опалення та гарячого водопостачання, то раніше укладені договори між ОСББ та ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» про постачання теплової енергії у гарячій воді залишаються чинними, однак необхідно укласти додаткову угоду, в зв'язку із зміною тарифів на ці послуги.

*****

Питання: З чим пов'язано відключення житлових будинків від гарячого водопостачання?

Відповідь: Відключення гарячої води в житлових будинках міста Києва пов'язані з проведенням планових гідравлічних випробувань теплових мереж. Крім того, за повідомленням ПАТ «Київенерго», на виконання доручення Міністерства енергетики та вугільної промисловості від 09.07.2014 № 01/32-1445 обмежено споживання природного газу для товариства, що також призводить до припинення гарячого водопостачання споживачам міста Києва.

*****

Питання: Які заходи плануються здійснити Київською міською владою для захисту прав споживачів житлово-комунальних послуг в частині відповідності цих послуг стандартам якості?

Відповідь: Створення контролюючого органу на рівні міста в особі підрозділу Департаменту (відділ перевірок за дотриманням якості надання житлово-комунальних послуг).

 *****

Питання: Які зміни відбуваються на сьогодні у сфері надання споживачам житлово-комунальних послуг в місті Києві?

Відповідь: на сьогодні, з метою створення сприятливих умов для збалансованого розвитку ринку житлово-комунальних послуг, унормування відносин виконавців та споживачів, підвищення якості послуг та ефективності механізму формування та встановлення тарифів на їх надання Верховна Рада України ухвалила Закон України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення розрахунків за енергоносії» від 10.04.2014 № 1198-VII.

Відповідно до внесених змін, виконавцями послуг з централізованого опалення та послуг з централізованого постачання гарячої води для об'єктів усіх форм власності є суб'єкт господарювання з постачання теплової енергії (теплопостачальна організація); виконавцями послуг з централізованого постачання холодної води та послуг з водовідведення - суб'єкт господарювання, що провадить господарську діяльність з централізованого водопостачання та водовідведення.

Типовий договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. № 630.

Законом України «Про житлово-комунальні послуги» обов'язки по підготовці, укладанню із споживачами договорів про надання житлово-комунальних послуг (згідно з типовим договором) покладено на виконавця послуг.

Оскільки виконавцями зазначених комунальних послуг визначено теплопостачальні та водопостачальні організації, питання підготовки окремих договорів на надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води та договорів про надання послуг з постачання холодної води і водовідведення повинно здійснюватися безпосередніми виконавцями цих послуг.

Відповідно до Закону України «Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення розрахунків за енергоносії» від 10.04.2014№ 1198-\ТІ договір на надання послуг з централізованого опалення, послуг з централізованого постачання холодної води, послуг з централізованого постачання гарячої води, послуг з водовідведення (з використанням внутрішньобудинкових систем) у багатоквартирному будинку, що укладається виконавцем із споживачем - фізичною особою, яка не суб'єктом господарювання, є договором приєднання. Зазначений договір укладається між виконавцями та власником квартири, орендарем чи квартиронаймачем.

Так, договір про надання послуг з централізованого опалення та постачання гарячої води розміщено на офіційному сайті теплопостачальної організації ПАТ «Київенерго».

Договір про надання послуг з постачання холодної води і водовідведення на даний час розробляється ПАТ «АК «Київводоканал».

*****

Питання: Які послуги повинні надаватися за рахунок плати з утримання будинків і споруд та при будинкових територій?

Відповідь:

Перелік послуг

1 кв.м за місяць
(грн. з ПДВ)

Прибирання прибудинкової території

0,83

Прибирання сходових кліток

0,39

Вивезення побутових відходів ( збирання, зберігання, перевезення, перероблення, утилізація, знешкодження та захоронення)

0,35

Прибирання підвалів, технічних поверхів та покрівель

0,01

Технічне обслуговування ліфтів

0,31

Обслуговування систем диспетчеризації

0,06

Технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем: гарячого водопостачання; холодного водопостачання; водовідведення;теплопостачання; зливової каналізації

0,66

Дератизація, дезінсекція

0,01

Обслуговування димовентиляційних каналів

0,02

Технічне обслуговування та поточний ремонт систем протипожежної автоматики й димовидалення, а також інших внутрішньобудинкових інженерних систем у разі їх наявності

0,02

Поточний ремонт конструктивних елементів, внутршньобудинкових систем гарячого і холодного водопостачання, теплопостачання та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території

0,34

Освітлення місць загального користування, підвалів, підкачування води

0,15

Енергопостачання для ліфтів

0,05

Всього:

3,20

 

 
Загальні питання щодо поховання та кладовищ

Питання: Який порядок оформлення поховання у м. Києві?

Відповідь: Особа, яка зобов'язалася поховати померлого, на підставі свідоцтва про смерть звертається згідно із статтею 8 Закону України «Про Поховання та похоронну справу» до ритуальної служби з приводу укладення відповідного договору-замовлення на організацію та проведення поховання. Ця особа має право вибирати виконавців послуг серед суб'єктів господарської діяльності, які уклали договори з ритуальною службою про надання цих послуг.

***** 

Питання: Яка середня вартість поховання у м. Києві?

Відповідь: Середня вартість необхідного мінімального переліку ритуальних послуг при похованні за цінами РС СКП «Спецкомбінат ПКПО» станом на 01.07.2014 року становить 4100,00грн. Середня вартість необхідного мінімального переліку ритуальних послуг при кремації за цінами РС «Київський крематорій» станом на 01.07.2014 року становить 4200,00 грн.

***** 

Питання: Назвати категорії осіб померлих яким виділяється місце для поховання на кладовищах м. Києва

Відповідь: Нові місця для поховання померлих на частково закритих кладовищах надаються з урахуванням заслуг померлого перед Батьківщиною та містом:

  • Героям Радянського Союзу;
  • повним кавалерам ордена Слави осіб нагороджених чотирма і більше медалями «За відвагу»;
  • осібам що мають особливі заслуги перед Батьківщиною;
  • Героям Соціалістичної праці;
  • Героям України, повних кавалерів ордена трудової Слави;
  • учасникам бойових дій, інваліди ВВв;
  • ліквідаторам аварії на ЧАЕС.

***** 

Питання: Перелік документів необхідних при підпохованні в родинну могилу

Відповідь: При підпохованні в родинну могилу виконавцю волевиявлення померлого потрібно надати оригінал свідоцтва про смерть першого поховання, оригінал свідоцтва про смерть померлого, паспорт особи яка здійснює поховання.

***** 

Питання: Перелік документів необхідних при встановлені намогильної споруди на кладовищі

Відповідь: Для установлення намогильної споруди користувач місця поховання подає до ритуальної служби такі документи:

  • оригінал свідоцтва про смерть похованого;
  • свідоцтво про поховання;
  • документи, що підтверджують придбання намогильної споруди, її ціну та дату реалізації;
  • реквізити виконавця намогильної споруди.

***** 

Питання: Який період встановлення памяників на кладовищі?

Відповідь: Встановлення пам’ятників на кладовищах м.Києва здійснюється у весняно – осінній період (як правило з 15 квітня по 15 жовтня.


 

Загальні питання щодо гуртожитків

Питання: Як отримати ордер на кімнату в гуртожитку комунальної власності, якщо пропрацювала на підприємстві більше 10 років та була поселена у гуртожиток на підставі направлення?

Відповідь: Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення правового регулювання забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків» передбачено органам місцевого самоврядування вжити заходів щодо видачі ордерів мешканцям гуртожитків, які не отримали їх з незалежних від них причин.

Відповідним рішенням Київська міська рада делегувала районним в місті Києві державним адміністраціям право видачі ордерів на жилі приміщення в гуртожитках мешканцям, які постійно в них проживають, зареєстровані та перебувають на обліку потребуючих поліпшення житлових умов. Питання видачі ордерів попередньо розглядаються на громадських комісіях з житлових питань за участю представників мешканців гуртожитків.

Таким чином, для вирішення порушеного питання необхідно звернутися з відповідною заявою до районної в місті Києві державної адміністрації.

*****

Питання: Які необхідні умови для приватизації кімнати в гуртожитку?

Відповідь: Для того, щоб приватизувати займану жилу площу в гуртожитку необхідно відповідати як мінімум таким умовам:

  • проживати на ній не менш 5 років;
  • бути зареєстрованим за місцем проживання;
  • не мати іншого власного житла.

*****

Питання: У яких випадках не можна приватизувати кімнату в гуртожитку?

Відповідь: У гуртожитках, призначених для тимчасового перебування у зв’язку з навчанням, перенавчанням або підвищенням кваліфікації, у навчальних закладах й у зв’язку з роботою (службою) за контрактом;

- у випадку проживання в гуртожитку без законних підстав, без офіційної реєстрації місця проживання;

- у спеціальних гуртожитках, призначених для тимчасового перебування осіб, які відбували покарання у вигляді обмеження волі або позбавлення волі і мають потребу в поліпшенні житлових умов, або житлова площа яких тимчасово заселена;

- у гуртожитках, які перебувають в оперативному управління військових частин, закладів, установ та організацій Збройних Сил України, інших військових формувань, утворених відповідно до закону, Міністерства внутрішніх справ України та державних навчальних закладів;

- у гуртожитках, які мають статус соціальних;

- у гуртожитках, що перебувають на законних підставах у приватній власності.

*****

Питання: Як приватизувати займану кімнату у гуртожитку?

Відповідь: Відповідно до положення про порядок передачі квартир (будинків), жилих приміщень у гуртожитках у власність громадян, затвердженого наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 16.12.2009 № 396, громадянином до відділу приватизації подається:

  • оформлена заява на приватизацію жилого приміщення у гуртожитку;
  • довідка про склад сім'ї та займані приміщення;
  • копія ордера про надання жилої площі;
  • документ, що підтверджує невикористання ним житлових чеків для приватизації державного житлового фонду;
  • копія документа, що підтверджує право на пільгові умови приватизації;
  • заява - згода тимчасово відсутніх членів сім'ї наймача на приватизацію жилих приміщень у гуртожитку.

Довідка про склад сім’ї та займані приміщення береться громадянином на підприємстві (організації), що обслуговує гуртожиток.

За наявності вищевказаних документів відділ приватизації державного житлового фонду районної в місті Києві державної адміністрації здійснить приватизацію помешкання у місячний термін.

Громадяни, які приватизували житлове приміщення в гуртожитках, здобувають право співвласників допоміжних (нежилих) приміщень загального користування в цьому гуртожитку пропорційно площі приватизованої ними житлової площі.

*****

Питання: Хто встановлює тарифи (внески) на послуги з утримання будинку, споруд та прибудинкової територій для ОСББ та чи потрібно їх затвердження органами місцевого самоврядування?

Відповідь: Згідно зі статтею 10 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» ОСББ визначають розміри внесків і платежів на загальних зборах членів об’єднання.

Розмір внесків та платежів на утримання будинку, споруд і прибудинкової території не потребує затвердження/погодження органами місцевого самоврядування.

 *****

Питання: Яким чином відбувається передача житлового будинку комунальної власності територіальної громади міста Києва на баланс об’єднання співвласників багатоквартирного будинку?

Відповідь: Передача житлового комплексу на баланс об’єднання співвласників багатоквартирного будинку відбувається відповідно до Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» та Порядку передачі житлового комплексу або його частини з балансу на баланс, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2002 № 1521.

Згідно з вказаним Порядком питання щодо прийняття житлового комплексу на баланс об’єднання вирішується на загальних зборах об’єднання співвласників багатоквартирного будинку. У разі прийняття на зборах позитивного рішення, ОСББ необхідно звернутися до відповідної районної в місті Києві державної адміністрації зі зверненням додавши цей протокол.

*****

Питання: Ми створили ОСББ. Чи можна приєднати до нашого ОСББ інші будинки?

Відповідь:Частина третя статті 4 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» говорить про те, що в одному житловому комплексі може бути створене тільки одне об’єднання.

Відповідно до статті 1 зазначеного Закону України житловий комплекс – це єдиний комплекс нерухомого майна, що утворений земельною ділянкою в установлених межах, розміщеним на ній жилим багатоквартирним будинком або його частиною разом із спорудами та інженерними мережами, які утворюють цілісний майновий комплекс.

До складу єдиного житлового комплексу можна віднести і два окремі будинки, якщо вони мають спільні земельну ділянку, споруди та інженерні мережі, що забезпечують функціонування обох будинків. Наприклад, два чи більше будинки мають спільну котельню, дитячий майданчик, мережі, під’їзд для автомобілів, тощо. В такій ситуації «відокремити» від одного з будинків котельню, мережі чи проїзд для автомобілів неможливо, оскільки кожен із будинків є «цілісним майновим комплексом» із відповідною ділянкою, спорудами і мережами. Можна сказати, що такі спільні для обох будинків мережі, споруди, майданчик, тощо, змушують і самі будинки розглядати як складові єдиного житлового комплексу.

Таким чином, якщо два будинки входять до єдиного житлового комплексу, то, відповідно до статті 4 Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирного будинку» можна створити лише одне ОСББ, яке повинно об’єднати власників приміщень в обох будинках.

*****

Питання: Яким чином приймаються особи (власники житлових та нежитлових приміщень будинку) до членів житлово-будівельного кооперативу?

Відповідь: Відповідно до статті 2, 3 Закону України «Про кооперацію» житлово-будівельний кооператив − юридична особа, утворена фізичними особами, які добровільно об’єдналися на основі членства для ведення спільної господарської діяльності з метою задоволення своїх економічних, соціальних та інших потреб на засадах самоврядування. Правовим документом, що регулює діяльність кооперативу є статут, який повинен містити відомості, в тому числі і про умови та порядок вступу до кооперативу та виходу чи виключення з нього.

Цим Законом України встановлено, що вступ до кооперативу здійснюється на підставі письмової заяви. Особа, яка подала заяву про вступ до кооперативу, вносить вступний внесок і пай у порядку та розмірах, визначених його статутом. Рішення правління чи голови кооперативу про прийняття до кооперативу підлягає затвердженню загальними зборами його членів. Порядок прийняття такого рішення та його затвердження визначається статутом кооперативу.

*****

Питання: Хто правомочний проводити перевірку (ревізію) фінансово-господарської діяльності житлово-будівельного кооперативу?

Відповідь: Згідно з постановою Ради Міністрів Української РСР від 30.04.1985 № 186 «Про затвердження Примірного статуту житлово-будівельного кооперативу» вищим органом управління кооперативу є загальні збори. До компетенції загальних зборів членів кооперативу належить вирішення питань, пов’язаних з фінансово-господарською діяльністю ЖБК.

Відповідно до статуту житлово-будівельного кооперативу функцію проведення планових ревізій фінансово-господарської діяльності кооперативу покладено на Ревізійну комісію житлово-будівельного кооперативу, яка підзвітна загальним зборам.


 
Загальні питання щодо діяльності управління природних монополій

Питання: Стосовно неприємних запахів, що поширюються від Бортницької станції аерації (далі – БСА).

Відповідь: За результатами екологічного та санітарного нагляду, який постійно виконується уповноваженими органами для перевірки дотримання на БСА вимог природоохоронного та санітарного законодавства, перевищень вмісту забруднюючих речовин у атмосферному повітрі не виявляється.

Разом з тим, споруди БСА відкриті та є джерелом утворення неприємних запахів. При південно-східних вітрах створюються умови для їх поширення на території житлової забудови.

Враховуючи те, що БСА є єдиним об’єктом очищення каналізаційних стоків міста, Київською міською державною адміністрацією постійно вживаються заходи, спрямовані на вирішення існуючих на станції проблем, в тому числі усунення виділення в атмосферу неприємних запахів.

Зокрема, в рамках реалізації проектів реконструкції окремих об’єктів БСА в попередні роки було встановлено нове обладнання в грабельному відділенні, в аеротенках влаштовано зони нітрифікації-денітрифікації та біологічного видалення фосфору, що дозволило забезпечити очистку стоків в них від сполук азоту та фосфору та відповідно зменшити виділення неприємних запахів у процесі очистки стічних вод.

На сьогодні завершено розробку проекту «Реконструкція споруд очистки стічних каналізаційних вод і будівництво технологічної лінії по обробці та утилізації осадів Бортницької станції аерації», який передбачає впровадження технології деодорації повітря від очисних споруд БСА.

Проект затверджено розпорядженням Кабінету Міністрів України
від 23.04.2014 № 450-р. Для його реалізації планується залучення коштів державного бюджету та кредитних ресурсів Японського агентства міжнародного співробітництва JICA.

*****

Питання: Щодо порядку контролю якості питної води.

Відповідь: На сьогодні вимоги до якості питної води та порядок здійснення контролю за її якістю визначені Державними санітарними нормами та правилами «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною» (ДСанПіН 2.2.4-171-10), затвердженими наказом Міністерства охорони здоров’я України від 12.05.2010 № 400, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 01.07.2010 за № 452/17747.

Державний санітарно-епідеміологічний нагляд (контроль) у сфері питного водопостачання здійснює державна санітарно-епідеміологічна служба згідно з санітарним законодавством. Ці заходи включають контроль за якістю води в місцях водозаборів, за санітарним режимом ефективності роботи водоочисних споруд та відповідності якості води, що подається до мережі централізованого водопостачання.

ПАТ «АК «Київводоканал» здійснює систематичний виробничий контроль за якістю питної води на всіх етапах її підготовки та транспортування розподільними мережами.

СВКП «Київводфонд», як балансоутримувач бюветних комплексів комунальної власності на договірних засадах з ПАТ «АК «Київводоканал», здійснює виробничий контроль якості питної води у бюветних комплексах.

*****

Питання: Стосовно відновлення роботи циркуляційних систем гарячого водопостачання.

Відповідь: З метою вирішення питань забезпечення мешканців міста гарячою водою належної якості, рішенням Київської міської ради затверджено Міську цільову програму «Гаряча вода у місті Києві» на 2011-2015 роки
(далі – Програма).

Орієнтовний обсяг фінансування, необхідний для реалізації заходів Програми, складає 1980,28 млн грн. Фінансування цих заходів передбачено за рахунок видатків міського бюджету на відповідний рік.

В поточному році бюджетом міста Києва Департаменту житлово-комунальної інфраструктури передбачено фінансування в сумі 30,0 млн грн для відновлення циркуляції гарячого водопостачання житлових будинків. Зазначені кошти планується використати для закупки та встановлення насосного та іншого обладнання, заміни мереж гарячого водопостачання, тощо.

До того ж інформуємо, що ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» здійснюється перерахунок обсягів теплової енергії, відпущеної на потреби гарячого водопостачання споживачам (балансоутримувачам житлових будинків), циркуляційні мережі гарячого водопостачання яких не працюють, та які не оснащені приладами обліку теплової енергії.

На цей час питання проведення перерахунків розміру плати за послуги з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, врегульовано Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 № 630 та Порядком проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.02.10 № 151.


 

Загальні питання щодо встановлення приладів обліку тепла та газових лічильників

Питання: Встановлення будинкового приладу обліку теплової енергії

Відповідь: Структурними підрозділами Київської міської державної адміністрації ведуться роботи щодо оснащення житлового фонду приладами обліку теплової енергії та гарячого водопостачання в межах доведених асигнувань та згідно з переліками житлових будинків комунальної власності, що затверджені розпорядженнями виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 07.08.2012 № 1398 та від 23.05.2013 № 762. Необхідно відмітити, що формування адресного переліку житлових будинків відбувається за пропозиціями районних в місті Києві державних адміністрацій.

*****

Питання: Встановлення газових лічильників у квартирах

Відповідь: Згідно Закону України «Про забезпечення комерційного обліку природного газу» від 16.06.2011 № 3533-VI та розпорядження Кабінету Міністрів України від 25.04.2012 № 259-р «Деякі питання забезпечення комерційного (приладового) обліку природного газу»,безкоштовне встановлення побутових газових лічильників першочергово виконується у квартирах та приватних будинках, у яких природний газ використовується для підігріву води та приготування їжі, тобто де встановлені газові водогрійні колонки та газові плити.


 

Інформація з питань, наведених у запиті Радіо Вільна Європа/Радіо Свобода на тему: «Забезпечення киян теплом узимку»

Питання: Який обсяг газу необхідний, аби забезпечити взимку киян теплом?

Відповідь: Протягом 2013 року теплопостачальними організаціям м. Києва було використано близько 2 680 млн. куб. м. на рік, у тому числі: для виробництва теплової енергії 2 135 млн. куб. м. та для виробництва електроенергії 550 млн. куб. м.

*****

Питання: Чи буде забезпечене місто достатньою кількістю газу? Які заходи здійснюються аби забезпечити?

Відповідь: Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 09.07.2014 № 296 «Деякі питання забезпечення населення підприємств, установ та організацій природним газом до кінця опалювального сезону 2014/15 року» доведений обсяг природного газу: для усіх споживачів міста Києва (крім населення) на період з 1 серпня 2014 р. по 31 березня 2015 року складає 1 687,9 млн куб. м., з них для теплогенеруючих та теплопостачальних організацій 1 190,7 млн куб. м, в тому числі на жовтень 2014 р. - березень 2015 р. - 1113,1 млн куб. м.

Завдяки проведенню заходів, спрямованих на економію палива, серед яких вироблення електричної і теплової енергії із застосуванням мінімального навантаження обладнання ТЕЦ м. Києва, в опалювальний період 2014-2015 років споживання природного газу планується зменшити наступним чином:

  • для виробництва теплової енергії 1 628 млн. куб. м. (економія природного газу в порівнянні зі споживанням у попередні роки - 8,6 %);
  • для виробництва електричної енергії когенераційними станціями м. Києва з урахуванням мінімального електричного навантаження 288 млн. куб.м. (економія природного газу в порівнянні зі споживанням у попередні роки - 41,7%).

Отже, дефіцит природного газу для м. Києва складатиме 803 млн. куб. м. Беручи до уваги, що когенераційні станції м. Києва – ТЕЦ-5 та ТЕЦ-6 можуть працювати на альтернативному паливі, для компенсації зазначеного дефіциту природного газу може бути застосований мазут марки М-100 в обсязі 707 тис. тонн.

Виконавчий орган Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) звернувся до Кабінету Міністрів України з проханням розглянути можливість збільшити обсяги природного газу для міста або виділити з державного матеріального резерву необхідні обсяги мазуту.

Також теплопостачальними підприємствами планується виконати наступні заходи:

*****

Питання: Чи може масове відключення гарячої води суттєво обмежити газопостачання теплоджерел?

Відповідь: У результаті зупинки теплоджерел в липні 2014 р. ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» зекономлено 12 млн. кубометрів газу, За прогнозними показниками ця цифра з 1 серпня до кінця опалювального сезону 2014/2015 рр. може скласти 530 млн. кубометрів.

Назва заходу

Скорочення обсягів споживання природного газу

тис.м3/рік

%

Будівництво ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» перетинки між СТ «Позняки» та заводом «Енергія»

15900

0,93

Перекладення ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» 1528 п. м теплових мереж із використанням попередньоізольованих труб

2763

0,16

Реконструкція 2 газових котелень ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» з встановленням гідронних котлів

235

0,01

Переведення частини споживачів
ПАТ «КИЇВЕНЕРГО» на лівому березі м. Києва на зону теплопостачання Дарницької ТЕЦ ТОВ «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЯ» на вугілля

28317

1,7

Заміщення природного газу для виробництва теплової енергії для населення на інші види палива на Дарницькій ТЕЦ (мазут, вугілля)

27500
3600

1,62
0,21

Заміщення природного газу для виробництва електричної енергії на інший вид палива на Дарницькій ТЕЦ(вугілля)

14900

0,88

Зниження температури «прямої» мережної води до мінімальної (65°С) та зміна складу працюючого обладнання:

ТЕЦ-5: замість 2 блоків 100 МВт та 1 блоку 250 МВт буде працювати 1 блок 100 МВт та 1 блок 250 МВт; ТЕЦ-6: замість 2 блоків 250 МВт буде працювати 1 блок 250 МВт

502785

29,6

Зменшення на 15 діб терміну проходження опалювального періоду за рахунок більш пізнього початку опалювального періоду та його дострокового закінчення

153750

9,02

Зниження температури в приміщеннях споживачів під час опалювального періоду на 20С

12700

0,75


Які служби підприємства КП «Київжитлоспецексплуатація» входять до сфери житлово-комунального господарства міста?

До сфери житлово-комунального господарства міста входять наступні служби підприємства КП «Київжитлоспецексплуатація»:

Диспетчерська служба (15-57) – вживає заходи оперативного реагування по прийнятим від мешканців житлових будинків заявкам, скаргам і пропозиціям з ліквідації аварій, що виникають в роботі внутрішньобудинкових мереж та зовнішньобудинкових комунікацій. Координує роботу аварійних служб м. Києва. Телефони: 234-20-35, 234-20-95.

Будівельна лабораторія – проводить за кошти балансоутримувачів, юридичних га фізичних осіб обстеження технічного етапу несучих та огороджуючих конструкцій житлових будинків, будівель та споруд. Телефон: 235-97-87.

Дирекція телерадіокомунікаційних мереж — укладає угоди та координує розміщення телерадіокомунікаційних мереж і реклами в ліфтах житлових будинків комунальної власності м. Києва. Телефон: 379-12-04.

Учбово-курсовий комбінат – проводить навчання працівників житлово-комунальноїсфери та громадян за кошти юридичних та фізичних осіб наступним робочим спеціальностям: електрозварник, покрівельник, монтажник санітарно-технічних систем, столяр, пічник, перукар та ін. Телефони: 400-11-65, 400-32-97.

Дільниця з обслуговування димовентиляційних каналів – укладає угоди та проводить роботи за кошти юридичних та фізичних осіб з обслуговування димовентиляційних каналів. Телефони: 234-12-02, 284-30-20, 484-40-34.


На підставі чого і чому у окремих квартирах багатоповерхових будинків населених пунктів не дозволяється встановлювати автономне опалення?

Питання відключення від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання житлових будинків регулюється Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення (далі - Правила), затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 №630 та Порядком відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання (далі - Порядок), затвердженим наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 22.11.2005 № 4 (зі змінами), який зареєстровано в Міністерстві юстиції 09.12.2005 за № 1478/11758.

Постанова Кабінету Міністрів України №630

Ст.25. Відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у порядку, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства. { Абзац перший пункту 25 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1268 ( 1268-2007-п ) від 31.10.2007 }

Самовільне відключення від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води забороняється.

Ст.26. Відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у разі, коли технічна можливість такого відключення передбачена затвердженою органом місцевого самоврядування відповідно до Закону України "Про теплопостачання" ( 2633-15 ) схемою теплопостачання, за умови забезпечення безперебійної роботи інженерного обладнання будинку та вжиття заходів щодо дотримання в суміжних приміщеннях вимог будівельних норм і правил з питань проектування житлових будинків, опалення, вентиляції, кондиціонування, будівельної теплотехніки; державних будівельних норм з питань складу, порядку розроблення, погодження та затвердження проектної документації для будівництва, а також норм проектування реконструкції та капітального ремонту в частині опалення.{ Пункт 26 із змінами, внесеними згідно з Постановою КМ N 1268 ( 1268-2007-п ) від 31.10.2007.

З метою збереження цілісності систем централізованого опалення та гарячого водопостачання, недопущення їх розбалансування, можливих аварій, катастрофічних наслідків і надзвичайних ситуацій (за наслідками аварії на тепломережах м. Алчевська, інших нещасних випадків), зазначеними вище Правилами та Порядком не дозволяється відключатись від системи централізованого опалення та встановлювати автономне опалювання в окремих квартирах багатоповерхівок. 


Деякі типові звернення з питань житлово-комунальних послуг і компетенція структурних підрозділів Департаменту по їх розгляду

Проблема або питання
з яких звертається громадянин

Безпосередній
виконавець

Хто
відповідальний

Робота міської диспетчерської служби з питань експлуатації та утримання житлових будинків і усунення недоліків

Управління контролю експлуатації житлово-комунальної інфраструктури

Баженов В.В.

Проблеми щодо виконання міських цільових програм у сфері житлово-комунального господарства та надання відповідних послуг

Управління контролю експлуатації житлово-комунальної інфраструктури Департаменту

Баженов В.В.

Питання пов’язані з:
- прийняттям до комунальної власності міста гуртожитків;
- підготовкою та супроводженням розпорядчих документів про надання дозволу на приватизацію жилих приміщень у гуртожитках;
- сприянням створення об'єднань співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ), житлово-будівельних кооперативів (ЖБК) та їх діяльність в місті Києві;
- передачею відомчого житлового фонду в комунальну власність територіальної громади міста Києва;
- виконанням Закону України «Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків» в місті Києві;
- подальшим розвитком та діяльністю органів самооргані-зації населення (ОСН) та шляхів співробітництва;
- експлуатацією житлового фонду не комунальної форми власності(інвестиційні та відомчі житлові будинки тощо).

Управління розвитку та реформування житлово-комунальної інфраструктури Департаменту житлово-комунальної інфраструктури

Малихін О.В.

- проблеми реформування та розвитку житлово-комунальної інфраструктури, пропозиції щодо удосконалення форм, методів, системи управління житлово-комунальною сферою тощо

Управління розвитку та реформування житлово-комунальної інфраструктури

Малихін О.В.

Перерахунок плати за спожиті/ненадані послуги теплопостачання

Управління контролю експлуатації житлово-комунальної інфраструктури

Баженов В.В.

 


Звернення в частині, що стосується компетенції управління контролю експлуатації житлово-комунальної інфраструктури Департаменту та структурних підрозділів КМДА 

Питання що потребують вирішення/ відповідальні

Управління контролю експлуатації Департаменту та його структурні підрозділи

РДА, структурні підрозділи КМДА

Відділ контролю експлуатації житлового господарства

Заміна або модернізація ліфтів житлових будинків

Управління контролю експлуатації

Районні в місті Києві державні адміністрації

Незадовільна робота ліфтів житлових будинків: Зупинені ліфти. Часто виходять з ладу. Експлуатація ліфтів. Поточний ремонт

 

Районні в місті Києві державні адміністрації

Проведення ремонтів під’їздів, покрівель, фасадів , інших конструктивних елементів згідно розпоряджень КМДА

Управління контролю експлуатації

Районні в місті Києві державні адміністрації

Ремонт під’їздів, покрівель, фасадів, мереж та інших конструктивних елементів будинку за рахунок квартирної плати (поточний ремонт)

 

Районні в місті Києві державні адміністрації

Відсутність освітлення в місцях загального користування житлових будинків

 

Районні в місті Києві державні адміністрації

Надання службового житла для двірників

 

РДА, Департамент житлового забезпечення

Непрацюючі домофони

 

РДА Організація з якою укладено договір на надання послуг

Відсутність теплопостачання

 

Районні в місті Києві державні адміністрації ПАТ «Київенерго»

Незадовільна робота диспетчерів житлових організацій

 

Районні в місті Києві державні адміністрації

Заміна газових та електроплит, установка квартирних приладів обліку води

 

Районні в місті Києві державні адміністрації

Повірка приладів обліку

 

Надавачі послуг

Благоустрій прибудинкових територій

 

Районні в місті Києві державні адміністрації

Пошкодження конструктивних елементів будинків (покрівель тощо) внаслідок прокладання телекомунікаційних мереж

 

Районні в місті Києві державні адміністрації, КП "Київжитло-спецексплуатація"

Відділ аналізу стану інфраструктури

Порядок нарахування плати населенню за послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій

Відділ аналізу стану інфраструктури

 

Порядок нарахування плати населенню за послуги з централізованого опалення

Відділ аналізу стану інфраструктури

 

Порядок нарахування плати населенню за послуги з холодного та гарячого водопостачання

Відділ аналізу стану інфраструктури

 

Порядок проведення перерахунків населенню за послуги з централізованого опалення

Відділ аналізу стану інфраструктури

 

Порядок проведення перерахунків населенню за неякісно надані населенню послуги з холодного та гарячого водопостачання

Відділ аналізу стану інфраструктури

 

Порядок проведення перерахунків населенню плати за неякісно надані послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій

Відділ аналізу стану інфраструктури

 

Тарифи на послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій та розпорядження, якими вони встановлені

 

Департамент економіки та інвестицій

Тарифи на послуги з централізованого опалення та розпорядження, якими вони встановлені

 

Департамент економіки та інвестицій

Тарифи на послуги з холодного та гарячого водопостачання та розпорядження, якими вони встановлені

 

Департамент економіки та інвестицій

Якість та кількість надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій за відповідною адресою (в т. ч здійснення перерахунків)

 

Районні в місті Києві державній адміністрації

Якість та кількість надання послуг з централізованого опалення за відповідною адресою (в т. ч здійснення перерахунків)

 

Районні в місті Києві державній адміністрації

Якість та кількість надання послуг з холодного та гарячого водопостачання за відповідною адресою (в т. ч здійснення перерахунків)

 

Районні в місті Києві державній адміністрації

Нарахування плати за послуги з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій за відповідною адресою

 

Районні в місті Києві державній адміністрації

Нарахування плати за послуги з централізованого опалення за відповідною адресою

 

Районні в місті Києві державній адміністрації

Нарахування плати за послуги з з холодного та гарячого водопостачання за відповідною адресою

 

Районні в місті Києві державній адміністрації

Причини утворення заборгованості за житлово-комунальні послуги за відповідною адресою

 

Районні в місті Києві державній адміністрації

Розрахунки населення за послуги з електропостачання

 

РДА (розрахунки за послуги через ЖЕО) ПАТ «Київенерго» (розрахунки за послуги через товариство)

Розрахунки за комунальні послуги, послуги з експлуатації та утримання будівель (орендна плата) в частині нежитлових приміщень

 

Районні в місті Києві державній адміністрації, Департамент комунальної власності

Відділ санітарної очистки та інженерного захисту території

Утримання і технічне обслуговування громадських вбиралень стаціонарного типу комун. власності територіальної гром. м.Києва

 

СВКП «Київводфонд»

Розміщення мобільних туалетних кабін (біотуалетів) та їх демонтаж (пересувні вбиральні належать до елементів благоустрою)

 

Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища

Будівництво громадських вбиралень

 

 

Неприємні запахи та забруднення атмосферного повітря філіалом Завод “Енергія”

 

 

Незадовільне вивезення побутових відходів з прибудинкової території

 

Районні в місті Києві державні адміністрації

Обстеження та оцінка зсувонебезпечної території, зсув грунту.

 

КП «СУППР»

Незадовільне утримання зупинок громадського транспорту (захаращення сміттям)

 

Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища

Незадовільне утримання територій, прилеглих до МАФ(захаращення сміттям)

 

Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища

Утилізація відпрацьованих люмінесцентних ламп та батарейок (небезпечні відходи)

 

Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища

 


Питання, які безпосередньо не відносяться до компетенція Департаменту та перелік структурних підрозділів Київської міської державної адміністрації відповідальних за їх розгляд

Робота районної диспетчерської служби з питань експлуатації та утримання житлових будинків і усунення недоліків

Управління житлово-комунального господарства РДА

Начальник УЖКГ району

Ремонт і утримання будинків і прибудинкових територій, якість надання житлово-комунальних послуг в частині, що стосується: стану фасадів, покрівлі будинків, пожежної безпеки, роботи сміттєзбірників, ліфтів, батарей, скління вікон і ремонту сходових клітин, освітлення або їх ремонту,

Управління житлово-комунального господарства РДА, ЖЕКи

Начальник УЖКГ району, КП УЖГ, ЖЕКу

Повернення ЖБК та ОСББ різниці у тарифах (нарахуваннях) по гарячому водопостачанню (ГВП) для подальшого розрахунку з ПАТ "КИЇВЕНЕРГО"

УЖКГ РДА формують перелік організацій для відшкодування різниці в тарифах

Начальник УЖКГ району, КП УЖГ, ЖЕКу

Виконання перерахунків за не надані та не якісні житлово-комунальні послуги

УЖКГ РДА

Начальник УЖКГ району, КП УЖГ,

Взяття на облік (комерційний) квартирних лічильників холодного та гарячого водопостачання

УЖКГ РДА

Начальник УЖКГ району, КП УЖГ,

Включення до програм ремонту будинків ЖБК ОСББ

УЖКГ РДА

Начальник УЖКГ району, КП УЖГ,

Несанкціоноване паркування транспорту на прибудинкових територіях будинків ЖБК, ОСББ

Департамент міського благоустр., збереження природ. сер-вища, РДА

 

Відновлення благоустрою після пошкодження зовнішніх інженерних мереж у будинках ЖБК, ОСББ

Департамент міського благоустр., збереження природ. сер-вища, РДА

ПАТ «Київенерго" ПАТ "АК "Київводоканал"

Визначення балансоутримувачам новозбудованих і інвестиційних будинків

Районна у м. Києві державна адміністрація

 

Перепланування жилих, нежилих та підвальних приміщень у відомчих житлових будинках, ЖБК, ОСББ

Районна у м. Києві державна адміністрація

 

Всі питання пов’язані з видачею ордерів на квартири

Департамент буд-ва та житл. забезпечення

 

Обстеження квартир після залиття у відомчих житлових будинках, ОСББ та ЖБК

Районна у м. Києві державна адміністрація

 

Тимчасове (планове) відключення гарячого водопостачання у відомчих будинках (гуртожитках)

РДА, ПАТ "КИЇВЕНЕРГО"

 

Передача будинків комунальної власності на баланс ОСББ

РДА

 

Встановлення обґрунтованих тарифів на житлово-комунальні послуги у відомчих будинках та гуртожитках

Департамент економіки та інвестицій

 

Розподіл кімнат у гуртожитках, поліпшення житлових умов…

РДА

 

Робота циркуляційної системи, відсутність теплопостачання і гарячого водопостачання у житлових будинках

ПАТ «КИЇВЕНЕРГО»

РДА

Проблеми пов’язані з установкою та експлуатацією ТКС, роботи провайдерів, кабельного ТБ, тощо

КП "Київжитлоспец-експлуатація"

РДА


Інформація щодо порядку розгляду та опрацювання питань (звернень) стосовно встановлення, повірки, експлуатації квартирних і будинкових лічильників у структурних підрозділах Департаменту
  1. Питання встановлення будинкових лічильників теплової енергії за рахунок всіх джерел фінансування — Москалевський С.В. (тел. 272-10-77, 279-04-71).

  2. Питання розроблення програм встановлення будинкових лічильників теплової енергії та регуляторів температури - Малежик О.М. (тел. 235-87-46, 279-71-39).
  3. Питання повірки, заміни або встановлення квартирних приладів обліку холодної та гарячої води — Малихін О.В. (тел. 235-87-21, 235-87-22).
  4. Питання, які виникають в ході експлуатації будинкових лічильників теплової енергії та холодної води - Малежик О.М., (див. вище), Лисак H.A. (тел. 272-06-24, 279-12-66).
  5. Питання, які виникають в ході реалізації Закону України від 10.04.2014 № 1198 та стосуються питання будинкових лічильників теплової енергії та холодної води - Радченко В.М. (тел. 235-87-21).
  6. Питання погодження інвестиційних програм ПАТ «КИЇВЕНЕРГО», TOB «ЄВРО-РЕКОНСТРУКЦІЇ», ПАТ «Київгаз» у тому числі, що стосується встановлення будинкових та квартирних приладів обліку енергоресурсів:
  • Малежик О.М. ( тел. 235-87-46, 279-71-39);
  • Лисак H.A. (тел. 272-06-24, 279-12-66).
Версiя для друку