Головна  →  Новини  →  19 вересня 2017, 13:29

Бюджетна комісія та комісія власності підтримали проект Концепції Статуту Києва

 

Сьогодні відбулись засідання постійних комісій Київради з питань бюджету та соціально-економічного розвитку і з питань власності, на яких було розглянуто і підтримано проект рішення «Про затвердження Концепції Статуту територіальної громади міста Києва».

«Безперечно, Статут, який ми маємо, був свого часу революційним. Київ був першим містом, яке вибороло й прийняло свою локальну конституцію. Проте минуло вже 15 років. Київ розвивається, місто й громада має багато інших суспільних потреб, які не охоплені в чинній редакції Статуту. Я хочу наголосити, що ініціатива розроблення нового Статуту надійшла саме від громади, а не від Київради чи КМДА. Сьогодні ми з вами розглядаємо Концепцію нового Статуту. Тобто, низку ключових засад і методик, на базі яких виписуватиметься нова редакція нашої місцевої конституції», – сказав під час свого виступу заступник голови КМДА з питань здійснення самоврядних повноважень Олексій Резніков.

Він додав, що Київ – це територія свободи, а права людини – це найголовніше.

«Тому нова редакція Статуту буде прописана таким чином, що інтереси публічні будуть переважати над інтересами приватними. Статут Києва матиме найвищу юридичну силу над всіма нормативно-правовими актами місцевого рівня. Тобто якщо якесь рішення Київради, розпорядження КМДА чи районні нормативні акти суперечитимуть Статуту, то такий документ у суді буде визнано недійсним», – пояснив Олексій Резніков.

Також він наголосив, що те, що наразі громада, депутати та виконавчий орган Київради розробляють новий Статут, у якому самі визначать систему управління містом, межі Києва, засади організації та функціонування системи місцевого самоврядування тощо, є найліпшим показником децентралізації.

Обидві комісії підтримали проект рішення і в такий спосіб рекомендували Київраді його прийняти.

Пропозиції, які пролунали під час обговорення, будуть враховані. Далі проект мають розглянути всі інші комісії Київради, серед яких узагальненими будуть комісія з питань регламенту та комісія з питань місцевого самоврядування.

Нагадаємо, що 13 липня 2017 року на засіданні комітету з підготовки проекту Концепції та проекту Статуту територіальної громади міста Києва під головуванням міського голови Віталія Кличка було погоджено проект Концепції Статуту міста Києва.

Для ефективного напрацювання проекту Концепції створено 13 тимчасових робочих груп, які відповідали за окремі розділи Концепції Статуту (Розділ 1: «Загальні положення»; Розділ 2: «Межі території громади та її географічне положення»; Розділ 3: «Правова основа Статуту»; Розділ 4: «Взаємовідносини громади, її органів та посадових осіб із органами державної влади, установами, підприємствами і організаціями та інституціями громадянського суспільства»; Розділ 5: «Сталий розвиток міста»; Розділ 6: «Публічний простір»; Розділ 7: «Загальні засади організації та функціонування системи місцевого самоврядування»; Розділ 8: «Територіальна громада – первинний суб’єкт права на місцеве самоврядування»; Розділ 9: «Схема муніципального управління в територіальній громаді»; Розділ 10: «Права та обов’язки членів територіальної громади міста»; Розділ 11: «Матеріальна та фінансова основи територіальної громади»; Розділ 12: «Внесення змін до Статуту»; Розділ 13: «Прикінцеві положення»).

Концепція передбачає включення низки нових аспектів до оновленого Статуту. Відтак, серед іншого, пропонується врегулювати окремим розділом поняття «Публічний простір», юридично визначити та закріпити його в Статуті як один із інструментів розвитку та створення позитивного іміджу міста.

Також Концепцією запропоновано виписати систему муніципального управління. Зокрема, чотири варіанти, які передбачають кількарівневу систему: від органів самоорганізації населення в мікрорайонах і районних рад до Київради та Київського міського голови.

Концепцією пропонується окремо виписати символіку територіальної громади – герб, прапор, гімн із описом і датою затвердження; межі території громади та її географічне положення; наявність функціональних зон – територіальні зони зі спеціальним статусом (історико-заповідні, лісопаркові, промислові тощо); забезпеченість якісною питною водою, електропостачанням, ефективною системою прибирання та вивезення сміття з вулиць, прибудинкових територій і під’їздів багатоквартирних будинків у населених пунктах громади; забезпеченість належним транспортним сполученням – як внутрішнім, так і зовнішнім; розгалуженість і якість доріг; освітленість вулиць і під’їздів будинків у темну пору доби; ефективну систему безпеки громадян і захисту їхнього майна (боротьба зі злочинністю, охорона громадського порядку, попередження та ліквідація наслідків стихійного лиха); вільний доступ до усіх природних об’єктів і угідь у межах громади – лісів, берегів рік, озер; вільний доступ і використання публічного простору тощо. Юридична сила Статуту – найвища відносно всіх інших муніципальних актів, за винятком тих, що затверджуються громадою на місцевому референдумі.

Перейти до спискуВерсiя для друку