Головна  →  Новини  →  5 вересня 2016, 09:10

Віталій Кличко у Токіо: «Я впевнений, що проект реконструкції Бортницької станції аерації, в який інвестує японська сторона, буде успішно втілений»

Віталій Кличко у Токіо: «Я впевнений, що проект реконструкції Бортницької станції аерації, в який інвестує японська сторона, буде успішно втілений»

Сьогодні Київ робить все, щоб проект реконструкції Бортницької станції аерації успішно втілювався. Про це мер української столиці Віталій Кличко заявив у Токіо під час зустрічі з президентом Японського агентства міжнародного співробітництва (JICA) Шинічі Кітаока.

«На сьогодні інвестиційний проект реконструкції Бортницької станції аерації є найбільш масштабним інфраструктурним проектом в Україні, який вирішує комплекс екологічних, техногенних, соціальних і побутових питань, що стосуються екологічної безпеки населення України. Бортницька станція аерації - єдиний очисний фільтр усіх побутових і промислових стоків столиці та 15-ти прилеглих населених пунктів Київської області. І ми дуже вдячні японській стороні, яка допомагає втілювати цей важливий і масштабний проект, – підкреслив Віталій Кличко. – Стан Бортницької станції давно не відповідає сучасним вимогам. Через зношеність виходить з ладу обладнання, руйнуються трубопроводи. Як наслідок  - неприємний запах, через який страждають мешканці прилеглих мікрорайонів. Реалізація проекту реконструкції БСА дозволить впровадити сучасні ефективні технології очистки стічних вод, які зроблять життя в Києві комфортнішім та екологічно безпечнішим», – наголосив під час зустрічі Київський міський голова.

Він зазначив, що вже розпочався перший етап підготовки до реалізації проекту реконструкції БСА спільно з японською стороною. «Близько  року потрібно на узгодження документації і проведення підготовчих робіт. І протягом трьох років ми реалізуємо перший етап проекту, коли мешканці навколишніх районів вже зможуть відчути відсутність викидів - того неприємного запаху, який сьогодні є у Дарницькому районі столиці», – додав мер Києва.

Віталій Кличко також зазначив, що на 5-му пусковому комплексі Бортницької станції аерації відбувається прокладання тимчасових інженерних мереж, гідронамив території та інші необхідні заходи. Планується, що всі підготовчі роботи будуть завершені до кінця 2016 року.

Реконструкція БСА за кошти японської сторони розпочнеться після виготовлення робочої документації, завершення підготовчих робіт 5-го пускового комплексу та вибору генеральної підрядної організації за процедурами міжнародних торгів, встановлених JICA.

У червні 2015 р. між урядами України та Японії була підписана кредитна угода для залучення коштів на реконструкцію БСА на пільгових і вигідних для України умовах від Японського агентства міжнародного співробітництва (JICA). Кредит буде наданий JICA на суму 108 млрд ієн строком на 40 років під 0,1% річних з пільговим періодом 10 років.

Цього року уряд Японії виділив 380 млн грн на розробку технічної документації та підготовку до реконструкції Бортницької станції аерації. У 2016 році з бюджету України  спрямовано 63 млн грн на проведення підготовчих робіт.

Серед інших перспективних проектів, в яких зацікавлений і які пропонує Київ японській стороні для співпраці та інвестування, Віталій Кличко назвав реконструкцію сміттєспалювального заводу «Енергія»  з установкою лінії термічної утилізації  відходів та сучасної системи очистки (фільтрації ) викидів в атмосферу, а також будівництво ТЕЦ на відновленому паливі у Деснянському районі, проекти із запровадження енергозберігаючих технологій.

Шинічі Кітаока відзначив, що Україна має великий потенціал, щоб бути успішною країною і Японія зацікавлена у співпраці в різних сферах. Президент JICA запевнив, що Японське агентство міжнародного співробітництва розгляне  проекти, які пропонує для інвестування Київ і вже розробляє техніко-економічне обґрунтування проекту з термосанації будинків у Києві.

Сьогодні в Токіо також відбудуться зустрічі Віталія Кличка з віце-губернатором префектури Токіо Тацумі Андо, керівництвом компанії Itochu, спільно з якою в рамках виконання вимог Кіотського протоколу була здійснена модернізація 120 вагонів київського метро, та керівництвом корпорації Hitachi.

 

Перейти до спискуВерсiя для друку