Головна  →  Новини  →  31 жовтня 2016, 18:51

Київ – лідер за охопленням дітей із особливими потребами інклюзивним навчанням

Сьогодні у Києві відкрито близько 200 інклюзивних та спеціалізованих класів у школах та більше півсотні груп у дитячих садках, які забезпечують інклюзивне навчання. Про це повідомила заступник голови Київської міської державної адміністрації Ганна Старостенко під час науково-практичної конференції «Інклюзія в системі освіти міста Києва».

«Столиця є лідером із забезпечення дітей з особливими потребами якісною освітою. Так, наразі близько 1000 дітей з особливими потребами навчаються у мережі закладів освіти. У цьому навчальному році у школах Києва відкрито понад 200 інклюзивних та спеціальних класів, що на 35% більше у порівняні з минулим навчальним роком. У дошкільних навчальних закладах функціонує 55 груп інклюзивного навчання, що на 66% більше, ніж минулоріч. Введено 85,5 ставок асистента вчителя», – повідомила Ганна Старостенко.

Одним із найбільш пріоритетних завдань для міста, за словами заступника голови КМДА, є створення безбар’єрного простору в усіх закладах освіти, що передбачає встановлення пандусів, обладнання закладів ліфтами, спеціальними дверима та кімнатами відпочинку. Наразі пандуси встановлено у 86 навчальних закладах. Також обладнаний пандусами та ліфтом Київський університет імені Бориса Грінченка.

«Для нас завданням номер один і справжнім викликом є переобладнати вже існуючі школи так, аби там могли навчатися особливі дітки. Звичайно це вимагає значних коштів, але результат інклюзивної освіти перевершує всі очікування, і ми готові до цієї масштабної роботи. Разом з тим, нові навчальні заклади вже проектуються так, щоб забезпечити безперешкодний доступ до своїх приміщень», – підкреслила Ганна Старостенко.

Зазначимо, що на базі Інституту педагогічної післядипломної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка створено науково-методичний та ресурсний центр інклюзивної освіти – «Інклюзивний ресурсний центр», що надає методичну підтримку у забезпеченні якісної освіти для дітей та молоді з особливими освітніми потребами учасникам навчально-виховного процесу та батькам. Аналогічний центр створюється й на базі Київської міської психолого-медико-педагогічної консультації. У рамках діяльності науково-методичного центру інклюзивної освіти розроблено інтерактивний посібник «Інклюзивна освіта від А до Я: порадник для педагогів і батьків». Рішенням Київської міської ради у 2015-2016 навчальному році створено перший комунальний дошкільний навчальний заклад «Центр розвитку дитини «Я + сім'я» з групами для дітей з синдромом Дауна, розладами спектру аутизму, важкими порушеннями мовлення. Усього в Центрі буде функціонувати 11 груп на 50 місць з короткотривалим перебуванням.

Перейти до спискуВерсiя для друку