Версія для людей з порушеннями зору
Версія для людей з порушеннями зору

Протокол №1 від 20.01.2015

28 січня 2015 року

1

КИЇВСЬКА МІСЬКА РАДА

VII СКЛИКАННЯ

постійна комісія з питань торгівлі, підприємництва та регуляторної політики

01044, м. Київ, вул. Хрещатик, 36 к..1021 тел./факс:(044)202-70-09, 202-73-11

Протокол № 1

засідання постійної комісії Київради з питань торгівлі,

підприємництва та регуляторної політики Київської міської ради

I скликання

 

м. Київ 20.01.2015

 

ПРИСУТНІ ДЕПУТАТИ:

Карпенко А.Я. - голова комісії

Овраменко О.В. - секретар комісії

Окопний О.Ю. - член постійної комісії

Кузик П.М. - член постійної комісії

 

ВІДСУТНІ ДЕПУТАТИ:

Муха В.В. - член постійної комісії

Лимар Ю.В. - член постійної комісії

Колодій Б.В. - член постійної комісії

 

ПРИСУТНІ:

Черниш С.С. - головний спеціаліст управління забезпечення

діяльності постійних комісії Київради

Антонюк В.М. - заступник начальника відділу забезпечення

діяльності постійних комісії Київради

 

 

ЗАПРОШЕНІ:

1. Мандрик В.Л. - депутат Київради

2. Поліщук О.Г. - директор Департаменту земельних ресурсів

3. Роговець Н.А. - помічник депутата Київради Пабата О.В.

 

 

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови постійної комісії А.Карпенка, який запропонував затвердити порядок денний засідання постійної комісії Київради з питань торгівлі, підприємництва та регуляторної політики.

ПОРЯДОК ДЕННИЙ:

 

1. Про розгляд пропозицій Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва стосовно проекту рішення Київської міської ради “Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 28.02.2013 №69/9120 “Про тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в м. Києві”.

Доповідач: Поліщук О.Г.

2. Про розгляд проекту рішення Київради: “Про передачу земельної ділянки громадянам Коренбліту Роману Михайловичу та Голубченко Олені Василівні для експлуатації та обслуговування кафе на вул.Артема,20 у Шевченківському районі м. Києва”. Кадастрова справа А-21264. Доповідач: Поліщук О.Г.

3. Про повторний розгляд звернення ПРАТ “СХІД-2”.

Доповідач: Кузик П.М.

 

4. Різне:

1) Інформація Департаменту промисловості та розвитку підприємництва стосовно виконання рішення Київської міської ради від 09.10.2014 №285/285 “Про координацію інформаційної діяльності та захист інформаційної безпеки на території м.Києва”;

ГОЛОСУВАЛИ: За —одноголосно, проти — немає, утримались — немає



По питанню 1.

СЛУХАЛИ: інформацію голови постійної комісії А.Карпенка стосовно розгляду пропозицій Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва до проекту рішення Київської міської ради “Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 28.02.2013 №63/9120 “Про Тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві” .

 

ВИСТУПИЛИ: - Поліщук О.Г. - директор Департаменту земельних ресурсів, який зазначив, що пропозиції надані Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва до проекту рішення Київської міської ради “Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 28.02.2013 №63/9120 “Про Тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві” опрацюванні в правовому полі, а саме:

Відповідно до ст. 9, 122 Земельного кодексу України ст. 16, 21 Закону України «Про землеустрій» до повноважень Київської міської ради належить розпорядження землями комунальної власності територіальної громади м. Києва, зокрема передача земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та юридичних осіб та надання земельних ділянок у користування із земель комунальної власності відповідно до цього Кодексу, а також організація землеустрою та вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Відповідно до ст. 3 Земельного кодексу України земельні відносини регулюються Конституцією України, цим Кодексом, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до ст. 140 Конституції України особливості здійснення місцевого самоврядування в місті Києві визначаються окремими законами України.

Відповідно до ст. 142 Конституції України, ст. 16 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 18 Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є земля.

Статтею 22 Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» у зв’язку із здійсненням містом Києвом функцій столиці України Київській міській раді надано додаткові повноваження, зокрема визначати особливості землекористування.

У зв’язку з цим норма ст. 22 Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ» щодо додаткових повноважень Київської міської ради з визначення особливостей землекористування у взаємозв’язку із ст. 140 Конституції України та ст. 3 Земельного кодексу України є спеціальною нормою по відношенню до частини другої ст. 123 Земельного кодексу України, якою встановлено заборону органам виконавчої влади або органам місцевого самоврядування, які передають земельні ділянки державної чи комунальної власності у користування відповідно до повноважень, визначених ст. 122 цього Кодексу, вимагати додаткові матеріали та документи, не передбачені ст. 123 Земельного кодексу України для одержання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Крім того, частиною другою ст. 123 Земельного кодексу України встановлено заборону щодо розширення переліку документів лише для одержання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, в той час як ст. 5 Порядку передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві, запропонованого проектом рішення Київської міської ради (далі – Проект порядку), регулюється питання надання дозволу на розроблення не лише проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, але й дозволів на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі на місцевості та технічної документації із землеустрою щодо побілу та/або об’єднання земельних ділянок (ст. 5, 14, 17 Проекту порядку).

Так, ст. 5 Проекту порядку передбачено надання такого переліку документів:

Назва та вид документа

 

Підстава надання документа

- графічні матеріали в масштабі не менше 1:2000, на яких зазначено бажане місце розташування та розмір земельної ділянки, а саме: витяг з міського земельного кадастру та витяг з містобудівного кадастру.

 

- пункт з) ст. 9, ст. 39, частини друга, третя ст. 123 Земельного кодексу України, ст. ст. 16, 21 Закону України «Про землеустрій», ст. 22, 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» - організація землеустрою, встановлення відповідно до містобудівної документації наявності підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою.

 

- нотаріально посвідчена письмова згода землекористувача на вилучення земельної ділянки (у разі необхідності вилучення земельної ділянки) або припинення права користування земельною ділянкою (у разі добровільної відмови від права користування земельною ділянкою) або у разі ненадання чи відмови у наданні такої згоди - рішення суду про вирішення цього питання.

- частина п’ята ст. 116, частина друга, ст. 123, пункти а), б) ст. 141, частини третя, четверта ст. 142, частина друга ст. 149, пункти 6, 7 перехідних положень Земельного кодексу України, частина третя ст. 31 Закону України «Про оренду землі», ст. 50 Закону України «Про землеустрій» - підстави та порядок припинення права користування земельною ділянкою, підтвердження права особи на надання згоди на вилучення земельної ділянки, припинення права користування нею або розірвання (припинення) договору оренди землі,

 

- нотаріально посвідчені копії документів щодо правового статусу об'єктів нерухомого майна (будівель, споруд) розташованих на земельній ділянці, а щодо об’єктів нерухомого майна (будівель, споруд), переданих з комунальної у державну власність (або навпаки) - також копії рішень уповноважених органів щодо передачі із комунальної та прийняття у державну власність (або навпаки) об’єктів нерухомого майна (будівель, споруд) та акти приймання-передачі таких об’єктів, а також копія матеріалів технічної інвентаризації об’єктів нерухомого майна, якщо такі розташовані на земельній ділянці, засвідчені печаткою (за наявності) та підписом керівника зацікавленої особи.

 

- ст. 117, ст. 120, частина дванадцята ст. 123, частина друга ст. 134, пункт е) ст. 141 Земельного кодексу України, частина третя ст. 7, частина перша ст. 31 Закону України «Про оренду землі», частини п’ята – сьома ст. 7 Закону України «Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності», ст. 4, 5, 15, 18, 19, 21 Закон України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» - перехід права на земельну ділянку при переході права на нерухоме майно або його частину чи частку у праві на майно, визначення часток у праві на земельну ділянку відповідно до часток у праві власності на нерухоме майно, підстави для надання земельної ділянки без земельних торгів, підстави для передачі земельної ділянки із земель комунальної власності до земель державної власності.

 

- нотаріально посвідчена згода на поділ та/або об'єднання земельної ділянки заставодержателів, інших користувачів земельної ділянки, якщо такі є (лише у разі подачі клопотання щодо поділу та/або об'єднання земельних ділянок відповідно до розділу 6 цього Порядку).

 

- пункт е) ст. 56 Закону України «Про землеустрій» - вимога передбачена складом технічної документації із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок.

- копії документів, що посвідчують право на земельну ділянку (у разі подачі клопотання щодо поділу та/або об'єднання земельних ділянок відповідно до розділу 6 цього Порядку).

 

- частина шоста ст. 79-1 Земельного кодексу України – на підтвердження права користування земельною ділянкою, оскільки за технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок здійснюються формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні.

 

- витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (лише у разі подачі клопотання про надання дозволу на розроблення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) при передачі (наданні) земельної ділянки відповідно до розділу 5 цього Порядку або у разі подачі клопотання про отримання дозволу на розроблення технічної документації щодо поділу та/або об'єднання земельних ділянок відповідно до розділу 6 цього Порядку).

 

- частини перша – шоста ст. 79-1, частина перша ст. 123 Земельного кодексу України - на підтвердження факту державної реєстрації сформованої земельної ділянки.

Формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об'єкта цивільних прав та передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі, а земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

За технічною документацією із землеустрою щодо поділу та об'єднання земельних ділянок здійснюються формування земельних ділянок шляхом поділу та об'єднання раніше сформованих земельних ділянок, які перебувають у власності або користуванні.

Надання у користування земельної ділянки, зареєстрованої в Державному земельному кадастрі відповідно до Закону України «Про Державний земельний кадастр», але право комунальної власності на яку не зареєстровано в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно здійснюється на підставі технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

 

 

- засвідчені печаткою та підписом керівника зацікавленої особи копії установчих документів (для юридичних осіб), витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців (для юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців), копія реєстраційного номера облікової картки платника податку (крім громадян України, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку (ідентифікаційного номера), офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади та мають відмітку в паспорті громадянина України) (для фізичних осіб - підприємців), а для громадянина - копія документа, що посвідчує особу, та копія реєстраційного номера облікової картки платника податку (крім громадян України, які через свої релігійні або інші переконання відмовилися від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податку (ідентифікаційного номера), офіційно повідомили про це відповідні органи державної влади та мають відмітку в паспорті громадянина України).

 

- ст. 35, 41, 42, 78, 80, 82, 83, 92, 93, 117, Земельного кодексу України – визначення наявності підстав для передачі земельної ділянки із земель комунальної власності до земель державної власності, визначення наявності підстав для передачі земельної ділянки у власність гаражно-будівельним, житлово-будівельним кооперативам, об’єднанням співвласників багатоквартирного житлового будинку, підтвердження факту створення та реєстрації юридичної особи та її організаційно-правової форми та форми власності юридичної особи для визначення підстав надання земельної ділянки у власність, оренду чи у постійне користування.

Надання копії реєстраційного номера облікової картки платника податку також передбачено з метою ідентифікації особи для виконання вимог ст. 116 Земельного кодексу України щодо проведення передачі земельних ділянок безоплатно у власність громадянам у межах норм, визначених ст. 121 цього Кодексу, один раз по кожному виду використання. Крім того, відповідно до ст. 2, 206 Земельного кодексу України суб'єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади; об'єктами земельних відносин є землі в межах території України, земельні ділянки та права на них, у тому числі на земельні частки (паї), а використання землі в Україні є платним та об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Відповідно до ст. 16, 24 Закону України «Про оренду землі» укладення договору оренди земельної ділянки здійснюється на підставі цивільно-правового договору, а органи виконавчої влади та органи місцевого самоврядування, які укладають договори оренди землі, повинні до 1 лютого надавати органу доходів і зборів за місцезнаходженням земельної ділянки переліки орендарів, з якими укладено договори оренди землі на поточний рік, та інформувати відповідний орган доходів і зборів про укладення нових, внесення змін до існуючих договорів оренди землі та їх розірвання до 1 числа місяця, що настає за місяцем, у якому відбулися зазначені зміни. Відповідно до пунктів 70.12 та 70.17 ст. 70 Податкового кодексу України реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті) використовуються, зокрема органами державної влади та органами місцевого самоврядування, юридичними особами незалежно від організаційно-правових форм, фізичними особами - підприємцями, а також фізичними особами в усіх документах, які містять інформацію про об'єкти оподаткування фізичних осіб або про сплату податків, зокрема у разі укладення цивільно-правових договорів, предметом яких є об'єкти оподаткування та щодо яких виникають обов'язки щодо сплати податків і зборів. При цьому державний реєстр фізичних осіб - платників податків формується на основі Державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів. Обліковим карткам фізичних осіб, які на момент набрання чинності цим Кодексом зареєстровані у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів, присвоюються номери, що відповідають ідентифікаційним номерам платників податків - фізичних осіб. Документи про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових платежів, видані контролюючими органами у порядку, визначеному законодавством, що діяло до набрання чинності цим Кодексом, вважаються дійсними для всіх випадків, передбачених для використання реєстраційних номерів облікових карток фізичних осіб, не підлягають обов'язковій заміні та є такими, що засвідчують реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб - платників податків.

 

- довіреність або засвідчена в установленому порядку її копія, на підставі якої інтереси заявника представляє його уповноважена особа (у разі якщо клопотання подається представником).

 

- ст. 244, 246 Цивільного кодексу України.

Представництво, яке ґрунтується на договорі, може здійснюватися за довіреністю.

Представництво за довіреністю може ґрунтуватися на акті органу юридичної особи.

Довіреністю є письмовий документ, що видається однією особою іншій особі для представництва перед третіми особами.

Довіреність від імені юридичної особи видається її органом або іншою особою, уповноваженою на це її установчими документами.

 

Отже, перелік документів для отримання дозволу на розроблення документації із землеустрою визначено у відповідності до комплексного застосування норм законодавства України у сфері земельних відносин, зокрема відповідно до ст. 9, 35, 39, 41, 42, 79-1, 81, 82, 92, 93, 116, 120, 123, 124, 125, 126, 134, 141 та пунктів 6, 7 перехідних положень Земельного кодексу України, ст. 244, 246 Цивільного кодексу України, Податкового кодексу України, ст. 7, 31 Закону України «Про оренду землі», ст. 16, 21, 50, 56 Закону України «Про землеустрій», ст. 22, 24 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності», ст. 22 Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ», Закону України «Про Державний земельний кадастр», Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб підприємців».

За аналогічним правовим підходом комплексного застосування норм законодавства України у сфері земельних відносин у ст. 20 Проекту порядку визначено перелік документів для надання громадянам дозволу на розроблення документації із землеустрою для безоплатного отримання ними у власність земельної ділянки відповідно до ст. 118 Земельного кодексу України.

Стосовно пропозицій про необхідність зазначення у ст. 7 розділу 1 Проекту порядку випадків, в яких особа, зацікавлена в одержанні земельної ділянки у користування або у власність, набуває право замовити розроблення відповідної документації без надання дозволу на її розроблення.

Ці пропозиції не можуть бути враховані, оскільки ст. 7 Проекту порядку визначається процедура подання клопотання про погодження місця розташування об'єкта у відповідності до ст. 151 Земельного кодексу України, а не порядок надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та набуття права на розроблення такої документації без надання дозволу на її розроблення.

Одночасно слід зазначити, що частиною 13 ст. 6, частиною першою ст. 9, частиною сьомою ст. 14 Проекту порядку чітко визначено випадки та підстави набуття зацікавленою особою права на розроблення документації із землеустрою без одержання дозволу Київської міської ради на її розроблення, а саме у разі не надання міською радою у місячний строк дозволу або мотивованої відмови у його наданні.

Стосовно пропозицій про зазначення у статті 8 розділу 1 Проекту порядку підстав для відмови у наданні дозволу на розроблення документації із землеустрою, які не передбачені статтею 123 Кодексу.

Ці пропозиції не можуть бути враховані, оскільки ст. 8 Проекту порядку визначається процедура розгляду клопотань про погодження місця розташування об'єкта, а не порядок надання дозволу на розроблення документації із землеустрою та підстави відмови у його наданні.

 

Щодо пропозицій стосовно аналізу регуляторного впливу Департамент земельних ресурсів вважає, що від проведений з дотриманням вимог ст. 8 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 №308 «Про затвердження методик проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта», а спростування зауважень наведено у таблиці нижче.

 

 

Пропозиції Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва

Спростування необхідності усунення зауважень Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва

 

- не визначено проблему, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання, не проведено аналіз існуючої законодавчої бази, та чому проблему не можливо вирішити без прийняття нового регулювання;

 

Пункт 1 аналізу регуляторного впливу до проекту рішення:

- проект рішення розроблено у зв’язку із внесенням змін до законодавства у сфері регулювання земельних відносин та реєстрації прав на земельні ділянки, які запроваджені законами України «Про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення порядку державної реєстрації речових прав на земельні ділянки державної та комунальної власності у зв'язку з їх розмежуванням», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у сфері земельних відносин щодо спрощення процедури відведення земельних ділянок», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення процедури відведення земельних ділянок», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв'язку з проведенням адміністративної реформи», а також необхідністю удосконалення процедури вирішення питань надання земельних ділянок у власність або користування з урахуванням статті 22 Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ».

- через відсутність чіткого визначення проблеми, цілі державного регулювання також відсутні;

 

Пункт 2 аналізу регуляторного впливу до проекту рішення:

- прийняття Київською міською радою рішення про внесення зміни до рішення Київської міської ради від 28.02.2013 №63/9120 «Про Тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві» забезпечить приведення у відповідність до чинного законодавства порядку передачі (надання) земельних ділянок в користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві з урахуванням ст. 22 Закону України «Про столицю України – місто-герой Київ», зокрема удосконалить особливості та процедуру розгляду питань про надання дозволів на розроблення документації із землеустрою, підстави для прийняття рішень про надання земельних ділянок у користування або у власність, засади організації здійснення землеустрою, організації і здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності при проведенні землеустрою, реєстрації права комунальної власності територіальної громади міста Києва на земельні ділянки, поновлення договорів оренди земельних ділянок та їх повернення після закінчення строку дії договору оренди тощо.

 

- не наведено жодного альтернативного способу вирішення проблеми, причини відмови від застосування того чи іншого способу та аргументи на користь обраного;

 

Пункт 5 аналізу регуляторного впливу до проекту рішення:

- альтернативні способи досягнення встановлених цілей відсутні, оскільки відповідно до законів України «Про місцеве самоврядування в Україні» та «Про столицю України місто-герой Київ» до повноважень Київської міської ради відноситься вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин та встановлення особливостей землекористування, а у зв’язку із внесенням змін до законодавства у сфері регулювання земельних відносин та реєстрації прав на земельні ділянки виникає необхідність внесення змін до рішення Київської міської ради від 28.02.2013 №63/9120 «Про Тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві».

 

- не здійснено розрахунок очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта;

 

Пункт 3 аналізу регуляторного впливу до проекту рішення:

- вигодою для суб’єктів господарювання від прийняття запропонованого регуляторного акта є забезпечення їх прав на землю шляхом удосконалення механізму передачі (надання) земельних ділянок в користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві, а саме: за рахунок спрощення механізму передачі з дозвільного центру заяв суб’єктів господарювання на одержання рішень Київської міської ради про надання (передачу) земельних ділянок скорочується термін документообігу між дозвільним центром та Київською міською радою; встановлюються гарантії процедури погодження проектів рішень Київської міської ради про надання (передачу) земельних ділянок постійними комісіями Київської міської ради, винесення їх на розгляд президії Київської міської ради та включення в порядок денний пленарного засідання Київської міської ради; врегульовується процедура розгляду Київською міською радою документації із землеустрою та надання (передачі) на її підставі земельних ділянок у власність та користування, якщо суб’єктом господарювання у встановленому законодавством порядку набуто право на розроблення такої документації без одержання відповідного дозволу Київської міської ради на її розроблення.

Крім того нормами Земельного кодексу України та іншими законами України не передбачено платності отримання дозволів на розроблення документації із землеустрою та прийняття органом місцевого самоврядування рішень про передачу земельних ділянок у власність чи користування, а витрати пов’язані з розробленням необхідної документації із землеустрою відповідно до ст. 118, 123 Земельного кодексу України та ст. 22 Закону України «Про землеустрій» умови і строки розроблення проектів землеустрою та іншої документації із землеустрою щодо відведення земельних ділянок визначаються договором, укладеним замовником з виконавцем цих робіт, який відповідно до закону може бути розробником документації із землеустрою.

 

не зазначено метод проведення відстеження результативності (статистичний чи соціологічний), а також вид даних (статистичних, наукових або опитувань), які використовуватимуться для відстеження;

 

Пункт 11 аналізу регуляторного впливу до проекту рішення:

- відстеження результативності та перегляд регуляторного акта здійснюватись не буде, оскільки зазначений акт направлений на перегляд та внесення змін до основного регуляторного акта, який регулює процедуру передачі земельних ділянки із земель комунальної власності в місті Києві, відстеження результативності якого буде здійснюватись шляхом відстеження змін у законодавстві в сфері регулювання земельних відносин та реєстрації прав на земельні ділянки.

Встановлення кількісних та якісних характеристик, в тому числі на основі статистичних даних, а також проведення опитування для відстеження результативності основного регуляторного акта не здійснюється, оскільки результативність основного регуляторного акта залежить від регулювання сфери земельних відносин та реєстрації прав на земельні ділянки на законодавчому рівні, а проект рішення направлений лише на внесення змін до основного регуляторного акта, яким врегульовано лише механізм (регламент) вирішення Київською міською радою питань передачі земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності територіальної громади міста Києва.

 

- не визначено строк дії регуляторного акта, також відсутнє пояснення тимчасовості порядку;

 

Відповідно до пункту 3 Методики проведення аналізу впливу регуляторного строк дії акта обґрунтовується запропонований лише у разі обмеження цього строку.

Проектом рішення передбачено викласти в новій редакції порядок надання земельних ділянок, який не передбачає його тимчасовість.

 

- не визначено показників результативності регуляторного акта;

 

Відповідно до пункту 11 Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта прогнозні значення показників результативності регуляторного акта можуть бути виражені у кількісній формі. У разі неможливості обчислення розмірів тієї чи іншої вигоди або витрати наводиться текстовий опис результативності акта.

Пункт 11 аналізу регуляторного впливу до проекту рішення:

- встановлення кількісних та якісних характеристик, в тому числі на основі статистичних даних, а також проведення опитування для відстеження результативності основного регуляторного акта не здійснюється, оскільки результативність основного регуляторного акта залежить від регулювання сфери земельних відносин та реєстрації прав на земельні ділянки на законодавчому рівні, а проект рішення направлений лише на внесення змін до основного регуляторного акта, яким врегульовано лише механізм (регламент) вирішення Київською міською радою питань передачі земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності територіальної громади міста Києва.

 

- не визначено заходи, що використовуються при відстеженні результативності регуляторного акту, а саме: вид даних та метод проведення відстеження результативності регуляторного акта.

 

Пункти 10, 11 аналізу регуляторного впливу до проекту рішення:

- оцінка ризику впливу зовнішніх чинників на дію запропонованого регуляторного акта здійснюється на підставі прийняття законів або підзаконних нормативно-правових актів, якими буде змінено порядок регулювання земельних відносин та реєстрації прав на земельні ділянки.

Відстеження результативності та перегляд регуляторного акта здійснюватись не буде, оскільки зазначений акт направлений на перегляд та внесення змін до основного регуляторного акта, який регулює процедуру передачі земельних ділянки із земель комунальної власності в місті Києві, відстеження результативності якого буде здійснюватись шляхом відстеження змін у законодавстві в сфері регулювання земельних відносин та реєстрації прав на земельні ділянки.

Встановлення кількісних та якісних характеристик, в тому числі на основі статистичних даних, а також проведення опитування для відстеження результативності основного регуляторного акта не здійснюється, оскільки результативність основного регуляторного акта залежить від регулювання сфери земельних відносин та реєстрації прав на земельні ділянки на законодавчому рівні, а проект рішення направлений лише на внесення змін до основного регуляторного акта, яким врегульовано лише механізм (регламент) вирішення Київською міською радою питань передачі земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності територіальної громади міста Києва.

Відстеження результативності основного регуляторного акта (рішення Київської міської ради від 28.02.2013 №63/9120 «Про Тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві») повинно здійснюватись у порядку, визначеному ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та Методикою проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 №308.

 

Відповідно до частини другої ст. 71 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» органи виконавчої влади, їх посадові особи не мають права втручатися в законну діяльність органів та посадових осіб місцевого самоврядування, а також вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до повноважень органів та посадових осіб місцевого самоврядування, крім випадків виконання делегованих їм радами повноважень, та в інших випадках, передбачених законом.

Аналогічна позиція Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва висловлена в листі від 03.11.2014. Вона зазначила, що згідно зі ст. 34 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» пропозиції уповноваженого органу готуються з метою ознайомлення з ними депутатів ради при представленні головою відповідальної постійної комісії проекту регуляторного акта на пленарному засіданні сесії, а враховуючи положення Конституції України, а також Закону України «Про місцеве самоврядування» щодо заборони втручання органів виконавчої влади у діяльність органів місцевого самоврядування, такі пропозиції мають виключно рекомендаційний характер, а отже, розгляд питання про їх врахування знаходиться у виключній компетенції органів місцевого самоврядування.

Враховуючи викладене, Департамент земельних ресурсів вважає, що пропозиції Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва до проекту рішення Київської міської ради «Про внесення зміни до рішення Київської міської ради від 28.02.2013 №63/9120 «Про Тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві» можуть бути відхилені, оскільки мають виключно рекомендаційний характер, а проект рішення розроблено у відповідності до законодавства України в межах повноважень Київської міської ради.

В обговоренні взяли участь А.Карпенко, О.Овраменко, О.Окопний, В.Мандрик, які наголосили, що цей проект рішення розглядався на засіданні постійної комісії, був погоджений та підготовлений позитивний експертний висновок щодо регуляторного впливу внесеного проекту регуляторного акта про відповідність вимогам статей 4 та 8 Закону України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності” і запропонували, враховуючи наведене вище відхилити подані пропозиції.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Відхилити пропозиції Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва до проекту рішення Київської міської ради «Про внесення зміни до рішення Київської міської ради від 28.02.2013 №63/9120 «Про Тимчасовий порядок передачі (надання) земельних ділянок у користування або у власність із земель комунальної власності в місті Києві».

 

ГОЛОСУВАЛИ: За —одноголосно, проти — немає, утримались — немає

 

 

По питанню 2.

 

СЛУХАЛИ: інформацію директора Департаменту земельних ресурсів Поліщука О.Г. щодо проекту рішення Київради: “Про передачу земельної ділянки громадянам Коренбліту Роману Михайловичу та Голубченко Олені Василівні для експлуатації та обслуговування кафе на вул.Артема,20 у Шевченківському районі м. Києва”. Кадастрова справа А-21264.

 

В обговоренні взяли участь А.Карпенко, О.Овраменко, О.Окопний, В.Мандрик, які запропонували підтримати поданий для розгляду проект рішення.

 

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати проект рішення Київради “Про передачу земельної ділянки громадянам Коренбліту Роману Михайловичу та Голубченко Олені Василівні для експлуатації та обслуговування кафе на вул.Артема,20 у Шевченківському районі м. Києва”. Кадастрова справа А-21264.

 

ГОЛОСУВАЛИ: За —одноголосно, проти — немає, утримались — немає

 

По питанню 3.

 

СЛУХАЛИ: інформацію члена постійної комісії П.Кузика щодо звернення суб'єкта господарювання ПрАТ “СХІД-2” за захистом їх прав та інтересів і припинення неправомірних дій, які вчинюються депутатом Київради

Левадою С.Я.

Доповідач наголосив, що на засіданні постійної комісії Київради з питань торгівлі, підприємництва та регуляторної політики була створена робоча група в складі 3-х членів комісії — П.Кузика, О.Овраменко та В.Мандрик для з'ясування обставин, порушених в зверненні заявником. Для прийняття відповідних висновків були направленні запити до Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) для надання інформації щодо відповідності прийнятого рішення Київської міської ради від 21 грудня 2012 року №417/474 вимогам чинного законодавства та Департаменту Державної архітектурно-будівельної інспекції у місті Києві для надання інформації щодо відповідності виданого дозволу на виконання будівельних робіт від 23.07.2013 вимогам чинного законодавства.

В робочу групу заявником були надані всі дозвільні та пояснювальні документи, витяги з протоколу та висновки Громадської ради при адміністрації Дарницького району.

Також на запити, від вищевказаних Департаментів, надійшла відповідь про відповідність прийнятого рішення Київської міської ради від 21.12.2012 року №417/474 та виданого дозволу на виконання будівельних робіт від 23.07.2013 вимогам чинного законодавства.

За результатами розгляду робоча група дійшла висновку, що ПрАТ “СХІД- 2” виконує всі взяті на себе зобов'язання, що стосуються будівництва житлового комплексу на орендованій земельній ділянці по вул Сормовській,3 у Дарницькому районі відповідно до розробленого та затвердженого проекту відповідно до вимог чинного законодавства і підстав для розірвання договору оренди земельної ділянки від 23 березня 2007 року №63-6-00409, укладеного між Київською міською радою та ПрАТ “Схід -2” для будівництва, експлуатації та обслуговування житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями, офісами та підземним паркінгом на вул.Сормовській,3 у Дарницькому районі м.Києва немає.

Крім того, порушене питання розглядалося на засіданні постійної комісії з питань регламенту та депутатської етики за зверненням гр. Пасхаліної С.В., ПрАТ “СХІД-2” та громадської ради при Дарницькій районній у місті Києві державній адміністрації, на якому депутат Київради Левада С.Я. повідомив, що на даний час конфлікт щодо забудови земельної ділянки на вулиці Сормовській, 3, про який йдеться у відповідних зверненнях, вичерпаний, а тому відсутні підстави щодо розгляду відповідних звернень по суті.

Враховуючи наведене вище, члени робочої групи пропонують звернутися до Київського міського голови В.Кличка з проханням сприяти припиненню дій направлених на розірвання договору, оскільки підстави для внесення такого проекту рішення на розгляд сесії Київської міської ради відсутні.

В обговоренні взяли участь А.Карпенко, О.Овраменко, О.Окопний, В.Мандрик.

За результатами обговорення депутати

 

УХВАЛИЛИ:

1. Інформацію П.Кузика взяти до відома та врахування.

 

2. Звернутися від постійної комісії Київради з питань торгівлі, підприємництва та регуляторної політики до Київського міського голови В.Кличка з проханням сприяти припиненню дій направлених на розірвання договору оренди земельної ділянки від 23 березня 2007 року №63-6-00409, укладеного між Київською міською радою та суб'єктом господарювання ПрАТ “Схід -2” для будівництва, експлуатації та обслуговування житлового комплексу з вбудовано-прибудованими приміщеннями, офісами та підземним паркінгом на вул.Сормовській,3 у Дарницькому районі м.Києва, оскільки підстави для внесення такого проекту рішення на розгляд сесії Київської міської ради відсутні.

 

ГОЛОСУВАЛИ: За —одноголосно, проти — немає, утримались — немає

 

По питанню 4. Різне:

 

СЛУХАЛИ: інформацію голови постійної комісії А.Карпенка щодо листа Департаменту промисловості та розвитку підприємництва стосовно виконання рішення Київської міської ради від 09.10.2014 №285/285 “Про координацію інформаційної діяльності та захист інформаційної безпеки на території м.Києва”.

 

УХВАЛИЛИ:

1 Інформацію Департаменту промисловості та розвитку підприємництва стосовно виконання рішення Київської міської ради від 09.10.2014 №285/285 “Про координацію інформаційної діяльності та захист інформаційної безпеки на території м.Києва” взяти до відома.

 

 

 

Голова постійної комісії А.Карпенко

 

 

 

Секретар постійної комісії О.Овраменко

Якщо у Вас виникли технічні питання або побажання з приводу доопрацювання Єдиного веб-порталу м. Києва, то зверніться, будь ласка, до служби технічної підтримки за номером: (044) 366-80-13 або напишіть на електронну пошту [email protected]